Εξάψεις στην εμμηνόπαυση

Η εμμηνόπαυση είναι μία φυσική βιολογική διαδικασία. Αν και σημαίνει το τέλος της αναπαραγωγικής ζωής της γυναίκας, αυτό δεν σημαίνει ότι τελειώνει και η ζωή της ή η σεξουαλική της δραστηριότητα, καθώς μπορεί να παραμείνει ενεργή για πολλά χρόνια μετά. Με την εμμηνόπαυση βέβαια, παρουσιάζονται κάποια δυσάρεστα συμπτώματα στην πλειονότητα των γυναικών. Εξάψεις, κολπική ξηρότητα, αδύναμα μαλλιά, απώλεια όγκου του μαστού, αύξηση βάρους και προβλήματα στον ύπνο, είναι μερικά από αυτά που συνήθως τρομάζουν και μόνο στο άκουσμά τους! Η καλή όμως συνεργασία με το γυναικολόγο σας, μπορεί και σε αυτήν την περίπτωση να κάνει τη διαφορά, μιας και μόνο έτσι μπορεί να βγει ένα πλάνο πρόληψης και αντιμετώπισης αυτών των φαινομένων, με στόχο η γυναίκα να ταλαιπωρηθεί όσο το δυνατόν λιγότερο, από αυτή τη νέα φάση της ζωής της…

Tι είναι οι εξάψεις; 
Πολλές γυναίκες όπως είπαμε βιώνουν τις λεγόμενες εξάψεις, δηλαδή τις κρίσεις έντονης και ξαφνικής εφίδρωσης και ταχυπαλμίας. Είναι μια προσωρινή δυσλειτουργία της θερμοκρασίας. Θα λέγαμε ότι είναι ένα ζεστό «φλας» που διαρκεί 2-3 λεπτά . Κατά τη διάρκεια αυτή, αισθάνεστε μια καυτή λάμψη στο πρόσωπο σας και στο πάνω μέρος του σώματος. Η θερμοκρασία του δέρματος ανεβαίνει 7-8 βαθμούς και ιδρώνετε πολύ. Η θερμοκρασία συνήθως επανέρχεται μέσα σε 30 λεπτά.

Μερικές συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν…


-Φορέστε ελαφρά φορέματα από φυσικές ίνες, γιατί οι συνθετικές παγιδεύουν τη ζέστη κάνοντας το σύμπτωμα πιο έντονο.
-Καταγράψτε τις εξάψεις. Είναι σημαντικό να αντιληφθείτε εάν οι εξάψεις επαναλαμβάνονται ανά συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα. Έτσι, θα μπορέσετε να ενημερώσετε τον γιατρό σας, ώστε να βγάλει ένα ασφαλέστερο συμπέρασμα για τους τρόπους αντιμετώπισής τους.   
-Ελέγξτε την αναπνοή σας. Οι βαθιές ανάσες κατά τη διάρκεια των εξάψεων θα βοηθήσουν σημαντικά στη μείωσή τους.
-Περιποιηθείτε τον εαυτό σας. Ένα χαλαρωτικό μπάνιο πριν τον ύπνο, η χρήση μίας δροσερής κρέμας σώματος ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και φυσικά η ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει περισσότερα φρούτα και λαχανικά, παρά πικάντικες και λιπαρές τροφές, θα βοηθήσουν σημαντικά και στην καταπολέμηση των εξάψεων.
-Αποφύγετε την έκθεση στον ήλιο και τα μέρη με έντονη ζέστη, ειδικά το καλοκαίρι, καθώς μπορεί να προκαλέσουν και λιποθυμικά επεισόδια.

-Κεφάλαιο ύπνος: Είναι γεγονός ότι ο σωστός ύπνος μπορεί να αποτελέσει… μακρινό όνειρο για μία γυναίκα που βρίσκεται στη φάση της εμμηνόπαυσης. Σε πρώτη φάση, εάν αντιμετωπίζετε καθημερινά πρόβλημα με τον ύπνο, μπορείτε να δοκιμάσετε κάποια χαλαρωτικά ροφήματα που βοηθούν στην αϋπνία. Εάν το πρόβλημα επιμένει, τότε ίσως χρειαστεί να συζητήσετε με τον γιατρό σας τη λήψη φυτικών ή φαρμακευτικών σκευασμάτων, που θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε καλύτερα.    

Οι παραπάνω συμβουλές βοηθούν στην ενίσχυση της λειτουργίας του οργανισμού, ώστε να μπορέσει να αντιμετωπίσει τις ενοχλήσεις του και όχι να καταστείλει τα συμπτώματα αυτά καθαυτά. Η εμμηνόπαυση και ό,τι την ακολουθεί είναι ένα φυσικό βιολογικό γεγονός στη ζωή της γυναίκας και δεν μπορούμε να το ανατρέψουμε. Μπορούμε όμως να μάθουμε να ζούμε με αυτό, πάντα σε συνεργασία με τον γιατρό που μας παρακολουθεί.





Διαβάστε ακόμα
Λόγοι που μπορεί να καθυστερήσει η περίοδος – πέραν της εγκυμοσύνης Πως η επιστήμη μπορεί να βοηθήσει την καλή σεξουαλική ζωή μετά τα 40 Τι πρέπει να προσέχετε για να είστε γυναικολογικά υγιείς
  English version






ΡΩΤΗΣΤΕ ΤΟΝ Dr. ΝΑΟΥΜ

Κοσμητική Γυναικολογία / Μαιευτική